84e verjaardag!

Vandaag, maandag 31 januari 2022, viert Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Beatrix haar 84e verjaardag!

Beatrix Wilhelmina Armgard, Prinses der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, Prinses van Lippe-Biesterfeld werd op 31 januari 1938 in Baarn geboren en was van 30 april 1980 tot en met 30 april 2013 Koningin der Nederlanden.

Zij is het oudste kind uit het huwelijk van koningin Juliana der Nederlanden en prins Bernhard van Lippe-Biesterfeld en sinds 2002 weduwe van prins Claus der Nederlanden. Op de avond vooraf aan haar abdicatie werd via de Nederlandse televisie en radio een opgenomen afscheidstoespraak van haar uitgezonden, gericht tot het volk, waarin zij vooral inging op de staatsrechtelijke positie van het staatshoofd en aangaf dat de geschiedenis wellicht zal uitwijzen dat haar keuze voor prins Claus als echtgenoot als de beste beslissing uit haar leven beoordeeld zal worden. Zij heeft zowel de Nederlandse als de Britse nationaliteit.

De Deventer Oranje Vereniging feliciteert prinses Beatrix van harte en wens haar en de rest van de (koninklijke) familie een hele fijne verjaardag toe!

Maak deze dag extra feestelijk en vlag (met oranje wimpel)!

Gepubliceerd op: 30-01-2022