Prinses Alexia 17 jaar!

Vandaag, zondag 26 juni 2022, viert Hare Koninklijke Hoogheid prinses Alexia haar 17e verjaardag!

Alexia Juliana Marcela Laurentien, Prinses der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau is op 26 juni 2005 in Den Haag geboren als tweede kind van Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima. Daarmee is zij ook de tweede in lijn van troonsopvolging.

Prinses Alexia werd op 19 november 2005 in de Dorpskerk in Wassenaar gedoopt door dominee D. van der Boon. Als doopgetuigen traden op Prins Friso, Juan Zorreguieta, Prinses Mathilde van België, jonkheer Frans Ferdinand de Beaufort en jonkvrouw Alexandra Jankovich de Jeszenice.

Na het afronden van de vierde klas van het Christelijk Gymnasium Sorghvliet in Den Haag vervolgt Prinses Alexia in de zomer van 2021 haar middelbareschooltijd aan het United World College of the Atlantic (UWC Atlantic College) in Llantwit Major in Wales. Zij gaat daar op voor haar Internationaal Baccalaureaat.

De Deventer Oranje Vereniging feliciteert de prinses van harte en wenst haar en de rest van de koninklijke familie een hele fijne verjaardag toe!  “Dat ze leven!”

Gepubliceerd op: 26-06-2022