Woensdag 27 april: KONINGSDAG 2022!

Eindelijk kan het weer!
Na 2 jaar geen Koningsdag op de manier waarop we gewend waren die te vieren. Natuurlijk waren er virtuele evenementen en ook andere hele leuke initiatieven, maar gezellig met z’n allen naar buiten, naar de kleedjesmarkt, een concert of lekker op een terrasje was er niet bij.
Dat gaan we dit jaar inhalen en pakken groots uit.

Maar de voorpret begint al veel eerder:

Voor alle kinderen tot en met groep 8 is er een kleurplatenwedstrijd!
Vraag thuis of op school om de kleurplaat van de DOV internetsite te downloden en af te drukken (deze kleurplaat werd verzorgd door DAK).
Kleur de plaat in en laat de plaat daarna scannen of er een foto van maken.
Het resultaat kan via het contactformulier op onze internetsite ingezonden worden.
Doe dit uiterlijk: maandag 25 april.
Op Koningsdag maken we de prijswinnaars in de volgende leeftijdscategorieën bekend: 0 t/m 3 jaar, 4 t/m 6 jaar, 7 t/m 9 jaar, 10 t/m 12 jaar. We nemen contact met de winnaars op en ze ontvangen ze een cadeaubon van een speelgoedwinkel naar keuze.

Update 28-04-2022:

Wat leuk dat jullie hebben meegedaan met de kleurplatenwedstrijd ter ere van Koningsdag 2022!
Er waren heel veel inzendingen en het was voor de jury dan ook een hele lastige keuze. Toch hebben zij de winnaars in de verschillende leeftijdscategorieën kunnen bepalen:

0-3 jaar                Silas van Beek (2 jaar)

4-6 jaar                Quinn Steenbruggen (4 jaar)

7-9 jaar                Feline Verharen (7 jaar)

10-12 jaar           Elise Jasper (10 jaar)

Deze winnaars hebben allemaal al een persoonlijk bericht gehad. Heb jij deze keer niets gewonnen?  Jammer! Maar volgend jaar is er beslist weer een wedstrijd met een andere kleurplaat. We hopen natuurlijk dat je ook dan weer mee gaat doen. Alle inzendingen kun je hier nog eens bekijken

Voor iedereen is er een ORANJE-BOVEN-KUNST wedstrijd!
Maak een kunstwerk met als thema: Oranje Boven
Je bepaalt zelf wat je wilt maken en welke materialen je wilt gebruiken.
Maak daarna een foto van jouw kunstwerk en verzend deze via het contactformulier op onze website, voorzien van een korte uitleg.
Doe dit uiterlijk: maandag 25 april.
Op Koningsdag maken we de prijswinnaars in de volgende 3 categorieën bekend: t/m 12 jaar, 13 t/m 25 jaar, vanaf 26 jaar. We nemen contact met de winnaars op en ze ontvangen een cadeaubon naar keuze.

Voor iedereen is er een Foto en/of verhalenwedstrijd (mooiste herinnering aan Koninginne- of Koningsdag)!
Stuur ons via het contactformulier op onze website van jouw mooiste herinnering aan een Koninginne- of Koningsdag. Dat kan een foto zijn (maak er een klein verhaaltje bij) of een mooi verhaal, al dan niet voorzien van een foto.

Expositie “Oranje gezichten”.
Een kunstzinnig begin dus. En dat wordt nog eens onderstreept door een expositie in het gemeentehuis van Deventer, verzorgd door en met doeken van Gutave Nouel. Deze expositie was al in 2019 voorzien, maar vanwege de welbekende corona perikelen, kon deze toen niet doorgaan. Van 1 april tot en met 30 mei bent u van harte uitgenodigd om deze expositie met Oranjehuis portretten te komen bewonderen. De entree is gratis.
Een voorproefje vindt u op: www.gustavenouel.com

Geen evenementen gevonden!

Deelnemen aan de Kleedjesmarkt!

• Om alles goed te laten verlopen, spreken we een aantal spelregels af:
  • Opbouwen kan tussen 07.00 uur en 09.00 uur.
  • De Brink en de Keizerstraat blijven autovrij.
  • Aanwijzingen door onze herkenbare medewerkers dienen te worden opgevolgd.
  • Om 14.00 stopt de verkoop en dienen alle niet verkochte spullen weer ingepakt en meegenomen te worden.
  • Uiterlijk 14.30 heeft iedereen zijn plek verlaten en schoon achtergelaten (afvaltonnen zijn ruim voorhanden).

Ook de diverse Wijk- en Verbindingscentra in Deventer hebben een Koningsdagprogramma samengesteld!
Dit zijn de programma’s die wij hebben ontvangen. Bezoek het centrum in uw wijk!

Gemeenschapshuis De Kuip – Colmschate
We vieren de verjaardag van Koning Willem-Alexander in Colmschate. Dit doen we vanaf 10.00 uur tot 14.00 uur met:

• Kleedjesmarkt op het evenemententerrein naast De Kuip
  • Live muziek bij De Kuip
  • Horeca bij De Kuip voor een lekker verfrissend drankje
  • Informatiestand van WijDeventer
  • Oud Hollandse spellen

Toegang en deelname is gratis.

Deventer Oranje Vereniging ondersteunt ook alle wijk- en buurtcentra in Deventer tijdens Koningsdag!

Kijk ook eens naar de activiteiten in:
Diepenveen: www.dorpspleindiepenveen.nl
Bathmen: www.oranjecommissiebathmen.nl
Lettele: www.lettele.nl

Maak deze dag extra feestelijk en vlag (met oranje wimpel)!
Voor het complete vlagprotocol: www.vlaginstructie.nl

DOV Oranje pin voor ALLE leden!
Voor alle leden van de DOV ligt er een pin in de vorm van het nieuwe logo te wachten, helemaal gratis en voor niks!
Het enige dat u als lid hoeft te doen, is een mailtje sturen naar: info@dov1908.nl met uw naam en adres. Wij zorgen er voor dat de pin snel bij u thuis wordt bezorgd.

Gepubliceerd op: 21-03-2022

Aantal keer bekeken: 3.559