Donderdag 27 april: KONINGSDAG 2023!

We kijken er met z’n allen naar uit! Een aantal dagen vol muziek evenementen en andere festiviteiten. Lekker naar buiten, naar de kleedjesmarkt, een concert of gezellig op een terrasje. De Deventer Oranje Vereniging bestaat dit jaar 115 jaar en dus pakken we nog grootser uit.
Maar de voorpret begint al veel eerder:

Voor alle kinderen tot en met groep 8 is er een kleurplatenwedstrijd!
Vraag thuis of op school om de kleurplaat van de DOV internetsite te downloaden en af te drukken. Klik hier voor de kleurplaat.

Deze kleurplaat werd verzorgd door DAK: Deventer Amateur Kunstenaars
Kleur de plaat in en laat de plaat daarna scannen of er een foto van maken. Het resultaat kan via het contactformulier op onze internetsite ingezonden worden. Doe dit uiterlijk: dinsdag 25 april.
Op Koningsdag maken we de prijswinnaars in de volgende leeftijdscategorieën bekend: 0 t/m 3 jaar, 4 t/m 6 jaar, 7 t/m 9 jaar, 10 t/m 12 jaar. We nemen contact met de winnaars op en ze ontvangen een leuke prijs.

Update voor 28-04-2023:
Wat leuk dat jullie hebben meegedaan met de kleurplatenwedstrijd ter ere van Koningsdag 2023. Er waren bijna 100 inzendingen en het was voor de jury dan ook een hele lastige keuze. Toch hebben zij de winnaars in de verschillende leeftijdscategorieën kunnen bepalen. Deze winnaars krijgen allemaal persoonlijk bericht:

• 0-3 jaar Danny ten Hove (3 jaar)
  • 4-6 jaar Lina Westerhof (5 jaar)
  • 7-9 jaar Lotus Toorman (9 jaar)
  • 10-12 jaar Sofieke Kamerman (11 jaar)

Heb jij deze keer niets gewonnen?
Jammer! Maar volgend jaar is er beslist weer een wedstrijd met een andere kleurplaat. We hopen natuurlijk dat je ook dan weer mee gaat doen. Alle inzendingen kun je hier nog eens bekijken

Uitwisseling Deventer St. Maarten
Tussen Deventer en St Maarten is dit jaar een uitwisselingsprogramma van start gegaan, waarbij dansdocenten en een beeldend docent uit St Maarten komen lesgeven in Deventer en Deventer docenten afreizen naar St Maarten om daar lessen en workshops te geven. Rondom deze uitwisseling organiseert Kunstcircuit (Keizerstraat 70) een expositie waarbij we verbinding zoeken met de verschillende rijksdelen uit ons koninkrijk. De titel van de expositie is “Droombestemming’. DOV ondersteunt dit initiatief van harte. De expositie wordt op vrijdag 7 april om 17.00 uur officieel geopend en is tot half mei gratis te bewonderen.

2 dagen Oranjefeest in Deventer!!!

Wijzigingen voorbehouden. Alle genoemde programmaonderdelen zijn gratis toegankelijk!
Laatste updates vind je altijd via: www.deventeroranjevereniging.nl

Woensdag 26 april – Koningsnacht:
  • 17:00 – 00:00 Koningsnacht op de Brink (voor de line-up: www.koningsfestivaldeventer.nl)
    Voor dit programma is de populaire live act Broederliefde geboekt. De succesformatie heeft een trackrecord van gouden/platina platen en domineren de lijsten met de hitsingle ‘Stunten’. Overige artiesten tijdens Koningsnacht zijn onder meer Giocatori, Rhandy Bishop, Onderkoffer, Vieze Vedi en SGT Friendly. Het programma begint om 18.00 uur en duurt tot ongeveer middernacht.

Donderdag 27 april – Koningsdag 2023:
  • 09:00 – 09:30 Stadsbeiaardier speelt “oranje liedjes”
    Koningsdag 2023 zal ook dit jaar vanuit de toren van de Lebuïnuskerk van start gaan. Liederen als: “Oranje boven”, “In een blauw geruite kiel” en uiteraard “het Wilhelmus” zullen ten gehore worden gebracht. Dit jaar door de stadsbeiaardier van Lochem: Jan-Geert Heuvelman.

• 09:00 – 14:00 Kleedjesmarkt op de Brink en in de Keizerstraat
    De traditionele Kleedsjesmarkt in Deventer! Kom op tijd, vol = vol!!!
    Tijdens de Kleedjesmarkt een extra animatieprogramma: Miss Miepie (Deventer) met een clownesk optreden en ballonfiguren.
  • 11:00 – 12:00 Oranjereceptie Gemeente Deventer & Deventer Oranje Vereniging (Gemeentehuis)
    De traditionele Oranje Receptie voor oud- en nieuw gedecoreerden en leden van de Deventer Oranje Vereniging. Met diverse optredens en de traditionele “Oranjebitter toast” op Zijne Majesteit de Koning.

• 13:00 – 17:00 Muziekkoepel Nering Bögel – Koningsdagconcert (voor het programma: www.muziekkoepelneringbogel.nl)
    Face the Melon zorgt voor Indie en Americana rock, Nederlandstalige levensliederen krijg je door de Mannen van Lood voorgeschoteld en we eindigen de middag swingend met dance-classics, new soul en funk door Forza Funk.

• 15:00 – 00:00 Koningsfestival op de Brink (voor de line-up: www.koningsfestivaldeventer.nl)
    ’s Middags begint de livemuziek. Zo kan er tijdens de Undercoversessies mee gezongen worden op de muziek van o.a. ABBA, Doe Maar en David Bowie. Tussen de live acts door is er muziek van Rhandy Bishop en Riva Soull. Het muziekprogramma begint om 15.00 uur en duurt tot ongeveer middernacht.
Deelnemen aan de Kleedjesmarkt!
  • Om alles goed te laten verlopen, spreken we een aantal spelregels af:
  • Opbouwen kan tussen 06.30 uur en 09.00 uur.
  • De Zandpoort, Brink en de Keizerstraat blijven vanaf 07.00 DE GEHELE DAG autovrij.
  • Aanwijzingen door de herkenbare medewerkers van de Deventer Oranje Vereniging en Beveiliging dienen te worden opgevolgd.
  • Om 13.45 stopt de verkoop en dienen alle niet verkochte spullen weer ingepakt en meegenomen te worden.
  • Uiterlijk 14.00 heeft iedereen zijn plek verlaten en schoon achtergelaten (afvalcontainers zijn ruim voorhanden).

De Kleedjesmarkt 2023 wordt mede mogelijk gemaakt door:

Ook de diverse Wijk- en Verbindingscentra in Deventer hebben een Koningsdagprogramma samengesteld! Bezoek het centrum in uw wijk!

Deventer Oranje Vereniging ondersteunt ook alle wijk- en buurtcentra in Deventer tijdens Koningsdag!

Kijk ook eens naar de activiteiten in:

Maak deze dag extra feestelijk en vlag (met oranje wimpel)!

Gepubliceerd op: 24-03-2023