Zaterdag 27 april: KONINGSDAG 2024! KLEEDJESMARKT!

Nog even en het is zover, we kijken er met z’n allen naar uit!

We zijn volop bezig met de voorbereidingen maar we hebben nu al GROOT NIEUWS! De afgelopen jaren deelden we de Brink met het Koningsfestival en daardoor moesten we al vroeg stoppen met de Kleedjesmarkt. Dat was niet leuk voor de vele verkoper(tje)s, maar ook niet voor de organisatie.

Daarom hebben we besloten om te verhuizen:
Vanaf dit jaar beginnen we om 9.00 uur en gaan we door tot 17.00 uur op het GROTE KERKHOF en aan de WELLE.
In samenwerking met de horecagelegenheden daar gaan we er met z’n allen een groot feest van maken.

Maak deze dag extra feestelijk en vlag (met oranje wimpel)! Voor het complete vlagprotocol: www.vlaginstructie.nl

Deelnemen aan de Kleedjesmarkt op het GROTE KERKHOF:

Voor een plaatsje van 3 meter breed en 2 meter diep (ze worden helemaal uitgetekend, dus het is ook niet mogelijk om meer ruimte hiervoor in te nemen) op het Grote Kerkhof moet je je eerst aanmelden. Dat kan vanaf 15 maart as. Via onze website. Na betaling van € 3,50 (dat is inclusief een consumptie, een blijvende herinnering en een gezonde versnapering) ontvang je van DOV een bevestigingsmail met een inschrijfnummer. Pas dan is jouw aanmelding definitief. Er is plaats voor 90 kleedjes dus wees er snel bij! VOL IS OOK ECHT VOL!

• Opbouwen mag vanaf 07.00 uur, niet eerder.
  • Je komt natuurlijk met de fiets of bolderkar, maar word je met de auto gebracht, dan kan dat alléén tussen 07.00 en uiterlijk 08.00 uur (oprijden via Welle/Nieuwe Markt).
  • Via Kleine Poot/Stromarkt zijn dan om 8.30 uur ALLE auto’s van het Grote Kerkhof verdwenen.
  • 09.00 uur Start van de Kleedjesmarkt.
  • Uiterlijk om 17.00 begin je met het opruimen van jouw kleedje. De spulletjes die je niet hebt verkocht, neem je weer mee naar huis (misschien voor volgend jaar?).
  • Als je met de auto wordt opgehaald, kan dat tussen 17.00 uur en 17.45 uur (oprijden via Welle/Nieuwe Markt).
  • Uiterlijk om 17.45 uur is het hele Grote Kerkhof weer leeg en wordt gestart met het schoonvegen van het evenemententerrein.

Let op:

• Op het Grote Kerkhof is het NIET toegestaan om etenswaren en/of drankjes te verkopen, alleen tweedehands spulletjes mogen daar worden verkocht! Zelfgebakken koekjes tellen niet mee en zijn toegestaan.
  • Op het Grote Kerkhof is er een toiletgelegenheid.
  • Afval gaat natuurlijk in de afvalcontainers!
  • Voor de hele dag geldt: Volg de aanwijzingen van de Beveiliging en vrijwilligers van de Deventer Oranje Vereniging op, ze zijn allemaal herkenbaar en hebben een badge.
Grote Kerkhof

Deelnemen aan de Kleedjesmarkt aan de WELLE:

Voor een plaatsje op de Welle hoef je je niet aan te melden of iets te reserveren. Die plaatsen mogen ook wel iets groter zijn. Ook géén aanmeldkosten, maar ook hier geldt: vol is vol!

• Opbouwen mag vanaf 07.00 uur, niet eerder.
  • Je komt natuurlijk met de fiets of bolderkar, maar word je met de auto gebracht, dan kan dat alléén tussen 07.00 en uiterlijk 08.00 uur (oprijden via Bokkingshang/Welle óf Onder De Linden/Welle).
  • Uiterlijk om 8.30 uur zijn ALLE auto’s op de Welle verdwenen.
  • 09.00 uur Start van de Kleedjesmarkt.
  • Als je met de auto wordt opgehaald, kan dat tussen 17.00 uur en 17.45 uur (oprijden via Bokkingshang/Welle óf Onder De Linden/Welle).
  • Uiterlijk om 18.00 is de hele Welle weer leeg en wordt gestart met het schoonvegen van het kleedjesterrein.

Let op:

• De Welle is tussen 05.00 uur en 19.00 uur afgesloten (Melksterstraat – Nieuwe Markt) voor ALLE verkeer. Uitzondering voor deelnemers aan de Kleedjesmarkt tussen 07.00 uur en 08.00 uur om de spulletjes uit te laden én tussen 17.00 en 17.45 uur om de niet verkochte spulletjes weer op te halen.
  • Aan de Welle is het NIET toegestaan om etenswaren en/of drankjes te verkopen, alleen tweedehands spulletjes mogen daar worden verkocht! Zelfgebakken koekjes tellen niet mee.
  • Een toiletwagen staat “Achter de Muren Duimpoort”.
  • Afval gaat natuurlijk in de aanwezige afvalcontainers!
De Welle

Kraam huren aan de WELLE:

Wil je liever een kraam huren om jouw spullen te verkopen? Dat kan nu ook!
Een kraam aan de Welle (2 meter breed, 1 meter diep, met dakje) moet je eerst reserveren. Er is een beperkt aantal beschikbaar, dus ook hier: VOL IS OOK ECHT VOL!

Je stuurt hiervoor een mailtje naar: info@dov1908.nl met daarin jouw naam en adresgegevens met de vermelding: “Ik wil graag een kraam huren aan de Welle”. Na betaling van € 30,00 ontvang je van DOV een bevestigingsmail met een inschrijfnummer. Pas dan is jouw aanmelding definitief.

• Opbouwen mag vanaf 07.00 uur, niet eerder.
  • Met de auto is de Welle op de volgende tijden bereikbaar: tussen 07.00 uur 08.00 uur (oprijden via Bokkingshang/Welle óf Onder De Linden/Welle).
  • Uiterlijk om 8.30 uur zijn ALLE auto’s op de Welle verdwenen.
  • 09.00 uur Start van de Kleedjesmarkt.
  • Om 17.00 begin je met het opruimen van jouw kraam. De spulletjes die je niet hebt verkocht, neem je weer mee naar huis (misschien voor volgend jaar?).
  • Om 18.00 is de hele Welle weer leeg en wordt gestart met het schoonvegen van het evenemententerrein.

Let op:

• Uitzondering voor deelnemers aan de Kleedjesmarkt tussen 07.00 uur en 08.00 uur om de spulletjes uit te laden én tussen 17.00 en 17.45 uur om de niet verkochte spulletjes weer op te halen.
  • Een toiletwagen staat “Achter de Muren Duimpoort”.
  • Afval gaat natuurlijk in de aanwezige afvalcontainers!

De Kleedjesmarkt 2024 wordt mede mogelijk gemaakt door onze sponsoren:

Gepubliceerd op: 05-03-2024

Aantal keer bekeken: 104