Koningin Máxima 51e verjaardag!

Vandaag, dinsdag 17 mei 2022, viert Hare Majesteit koningin Máxima haar 51e verjaardag!

Koningin Máxima wordt op 17 mei 1971 als Máxima Zorreguieta geboren in Buenos Aires (Argentinië). Zij is de dochter van de Jorge Horacio Zorreguieta en María del Carmen Cerruti de Zorreguieta. Koningin Máxima heeft twee broers, één zuster en drie halfzusters. Zij is opgegroeid in Buenos Aires. Koningin Máxima zet zich niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland al jarenlang in voor het vergroten van toegang tot financiële diensten, het verbeteren van consumentenbescherming en financiële vaardigheden.

Koningin Máxima is getrouwd met Koning Willem-Alexander. Ze hebben drie dochters: op 7 december 2003 werd het eerste kind van Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima geboren, Prinses Catharina-Amalia, de huidige Prinses van Oranje. Op 26 juni 2005 werd hun tweede dochter, Prinses Alexia geboren. Hun derde dochter, Prinses Ariane werd geboren op 10 april 2007. De drie dochters kwamen in het Bronovo Ziekenhuis in Den Haag ter wereld.

De Deventer Oranje Vereniging feliciteert Hare Majesteit van harte en wenst haar en de rest van de koninklijke familie een hele fijne verjaardag toe! “Dat ze leven!”

Maak deze dag extra feestelijk en vlag (met oranje wimpel)!

Gepubliceerd op: 17-05-2022