Wilhelmina monument

Donderdag 22 december werd in Schalkhaar het Wilhelmina monument onthuld.

Burgemeester Ron König en onze voorzitter Cees Zeijseink vertelden over de geschiedenis van het monument en de omzwervingen die het sinds 1948 binnen Schalkhaar heeft gemaakt. Het monument werd in 1948 door de inwoners van Schalkhaar aangeboden ter gelegenheid van het 50-jarig regeringsjubileum van de toenmalige Koningin Wilhelmina. We gaan ervan uit dat het nu op zijn definitieve plaats staat: hoek Prins Bernhardweg / hoek Julianaweg.

Beide sprekers bedankten ook Alex Schokker voor diens vastberadenheid en volharding in zijn wens om het monument op een mooie plaats in Schalkhaar weer geplaatst te krijgen.

Na de onthulling, de speeches en de foto’s die werden gemaakt, nodigde de Deventer Oranje Vereniging alle aanwezigen uit voor het uitbrengen van een toast op het monument met, hoe toepasselijker kan het, een oranjebittertje. Alex Schokker kreeg bij deze gelegenheid tevens een versnapering als dank voor zijn inspanningen uitgereikt.

Klik hier voor meer foto’s.

Gepubliceerd op: 27-12-2022

Aantal keer bekeken: 91