Zaterdag 27 april: Programma KONINGSDAG 2024!

We kijken er met z’n allen naar uit!
Een aantal dagen vol muziekevenementen en andere festiviteiten. Lekker naar buiten, naar de kleedjesmarkt, een concert of gezellig op een terrasje.
De Kleedjesmarkt is vanaf dit jaar verplaatst! Voor het verkopen van jouw spulletjes ben je welkom op het Grote Kerkhof of Welle.

Maak deze dag extra feestelijk en vlag (met oranje wimpel)! Voor het complete vlagprotocol: www.vlaginstructie.nl

Maar de voorpret begint al veel eerder:

Voor alle kinderen tot en met groep 8 is er een kleurplatenwedstrijd!
Vraag thuis of op school om de kleurplaat van de DOV-internetsite te downloaden en af te drukken.

Deze kleurplaat is gemaakt door Lenny van de Klis / DAK: Deventer Amateur Kunstenaars
Kleur de plaat in en laat de plaat daarna scannen of er een foto van maken. Het resultaat kan via het contactformulier op onze internetsite ingezonden worden. Doe dit uiterlijk: woensdag 24 april. Op Koningsdag maken we de prijswinnaars in de volgende leeftijdscategorieën bekend: 0 t/m 3 jaar, 4 t/m 6 jaar, 7 t/m 9 jaar, 10 t/m 12 jaar. We nemen contact met de winnaars op en ze ontvangen een leuke prijs.

2 dagen Oranjefeest in Deventer!!!

(Wijzigingen voorbehouden. Alle genoemde programmaonderdelen zijn gratis toegankelijk tenzij anders vermeld! Laatste updates altijd via: www.deventeroranjevereniging.nl)

Vrijdag 26 april – Koningsnacht:

• 18.00 – 00.00 Koningsnacht op de Brink (voor de line-up: www.koningsfestivaldeventer.nl)

• Voor dit programma zijn o.a. geboekt: de live act Bizzey, Giocatori, Rhandy Bishop, Onderkoffer, en SGT Friendly.

Zaterdag 27 april – Koningsdag 2024:

• 09.00 – 09.30 Stadsbeiaardier speelt “oranje liedjes”
    • Koningsdag 2024 zal ook dit jaar vanuit de toren van de Lebuïnuskerk van start gaan. Liederen als: “Oranje boven”, “In een blauw geruite kiel” en uiteraard “het Wilhelmus” zullen ten gehore worden gebracht. Ook dit jaar weer door de stadsbeiaardier van Lochem: Jan-Geert Heuvelman.
  • 09.00 – 17.00 Kleedjesmarkt op het Grote Kerkhof en aan de Welle
    • De traditionele Kleedsjesmarkt in Deventer is verplaatst! Kom op tijd, vol = vol!!!
    • Reserveren voor het Grote Kerkhof is vereist! (zie KONINGSDAG 2024! KLEEDJESMARKT! voor meer informatie).
      Reserveren kost
      € 3,50. Daarvoor krijg je wel een blijvende herinnering, een consumptiebon en wat gezond/lekkers.
    • Reserveren voor de Welle hoeft niet.
    • Kraam huren op de Welle? Dat kan! zie KONINGSDAG 2024! KLEEDJESMARKT! voor meer informatie.
    • Om 12.00 is het ook de beurt aan MLPercussion. Ontdek de Ritmische Wereld van Braziliaanse Drums…..Samba!
    • Tijdens de Kleedjesmarkt vanaf 12.30 uur een extra animatieprogramma: Miss Miepie (Deventer) met een clownesk optreden en ballonfiguren.
    • Om 14:00 spelen De Deurbloazers van nieuwe top 40-muziek tot Hollandse meezingers van vroeger en nu.
  • 11.00 – 12.00 Oranjereceptie Gemeente Deventer & Deventer Oranje Vereniging (Gemeentehuis)
    • De traditionele Oranje Receptie voor oud- en nieuw gedecoreerden en leden van de Deventer Oranje Vereniging. Ontvangst in het stadhuis op het Grote Kerkhof 1.
    • Met diverse optredens en de traditionele “Oranjebitter toast” op Zijne Majesteit de Koning.
  • 13.00 – 17.00 Muziekkoepel Nering Bögel – Koningsdagconcert (voor het volledige programma: www.muziekkoepelneringbogel.nl)
    • Met o.a.: “Ellys Acoustic”, Pop en rock klassiekers gebracht op een unieke akoestische manier, “Scrambled” met pop/rock covers en een swingende afsluiting met muziek uit de sixties & seventies door “Afslag Oele”.
  • 15.00 – 00.00 Koningsfestival op de Brink (voor de line-up: www.koningsfestivaldeventer.nl)
    • Met in de loop van de dag o.a.: The Fortunate Sons (tributes van ABBA, Creedence Clearwater Revival en Hazes) en de mashup/party band Daredevils. Daarnaast muziek van Rhandy Bishop, Robbert Bouw en Riva Soull.

Deelnemen aan de Kleedjesmarkt!

Vanaf dit jaar is de Kleedjesmarkt verplaatst naar het Grote Kerkhof en de Welle. i.s.m. de ondernemers op het Grote Kerkhof gaan we er een heel gezellig feest van maken. Lees er alles over op KONINGSDAG 2024! KLEEDJESMARKT!

Deventer Oranje Vereniging ondersteunt ook alle wijk- en buurtcentra in Deventer tijdens Koningsdag!

De Kleedjesmarkt 2024
wordt mede mogelijk gemaakt door onze sponsoren: